१६ वैशाख २०८१ आइतबार
image/svg+xml
विचार

धनपति राजनीतिमा ‘धनपति’

सुख, दुःख के हो सोध मलाई
तृष्णा, इच्छा, चाहना के हो यहाँ अर्थ छैन कसैलाई...
नेपाली कथानक चलचित्र धनपतिका यी गीत पंक्तिले नेपाली निम्न मध्यमवर्गीय परिवारका उच्छ्वासलाई उजागर गर्छन् । मुलुकभित्र परिवर्तनका प्रत्येक पदचापलाई साथ दिने यो वर्गको सक्रियता यही छटपटीको प्रतिबिम्ब हो । 

अंग्रेजीमा ‘अन्डरडग’ भनिने यो वर्गलाई राजनीतिले कसरी धोका दिन्छ भन्ने सन्देश बोकेको यो सिनेमाले फेरि पनि नागरिकलाई स्वान्तः सुखायकै निम्ति काम गर्न आह्वान पनि गर्छ । राजनीतिको काम आफैं मात्र बन्ने हो भने त्यसमा लाग्न धेरैलाई यसले प्रेरित पनि गर्दैन ।

बलिउड सिनेमाजस्तो राजनीतिक व्यक्तिहरूले दिएको धोकाका निम्ति धुलाइ गर्न हाम्रा सिनेमाले थालिसकेका छैनन् । तर, अब ‘धनपति’ को निर्माणउता राजनीतिक व्यक्तिहरूले धुलाई गरिने खलनायकका रूपमा चित्रित हुने समय आउन सक्छ । त्यस्ता मसला भएका सिनेमाको अपेक्षा आम दर्शकको हुन पनि थाल्छ । 

बलिउड सिनेमाको मुख्य तारो त्यहाँका राजनीतिक प्राणी हुने गर्छन् । ‘रङ दे वसन्ती’ जस्ता सिनेमा युवाका छटपटीलाई उजागर गर्न र सामयिक राजनीतिले तिनका सपना पूरा हुन नसकेको सन्देश दिनकै निम्ति बनाइएका हुन् । र, भारतमा राजनीति गर्ने व्यक्तिलाई प्रायः खलपात्रका रूपमा देखाइँदै आएको छ । हामीकहाँ भने अहिलेसम्म परिवर्तन भइहाल्ला कि भन्ने अपेक्षाले पनि केही समय कुराएको हो । 

राजनीतिलाई माध्यम बनाएर वास्तविक जीवनमा रजगज गरिरहेका समाजका वास्तविक ‘भिलेन’ हरूलाई रामधुलाइ गरेका दृश्यले दुःखको पहाडले किचेका सर्वसाधारणको ‘कलेजो ठन्डा’ हुन्छ । अर्थात् तिनले एकैछिन भए पनि सन्तोषको सास फेर्छन् । सिनेमाका दृश्य देखेर ती सुधारिएको भने देखिन्न । त्यही भएर हाम्रो ‘धनपति’ ले राजनीति गर्नेविरुद्ध कुनै प्रतिक्रिया व्यक्त नगरी आफ्नै दैनिकीमा फर्कनुपरेको छ । यथार्थमा यो अवस्था रामधुलाइ गर्नेभन्दा खतरनाक हो । भोलि कथं परिस्थिति बदलियो भने पनि तिनलाई उद्धार गर्न ‘धनपति’ हरू फर्केर आउने छैनन् । 

‘नायक’ जस्तो सिनेमामा देखाइएका एक दिनका मुख्यमन्त्रीले सर्वसाधारणका चाहनालाई सिनेमाको पर्दामा उजागर गर्छन् । ‘दबंग’, ‘रावडी राठोर’ वा यस्तै अन्य सिनेमामा रहेका खल पात्रसँगको राजनीतिक व्यक्तिहरूको सम्बन्ध र प्रहरीले खेलेको भूमिका त्यहाँको समाजको चाहना हो । राजनीतिक व्यक्तिलाई नायक नबनाई प्रहरीलाई बनाउनुको पछाडि समाजमा गुन्डागर्दीको ‘स्पेस’ राजनीतिले बनाएको हुनाले नै हो । 

बिस्तारै हामीकहाँ पनि ‘गुन्डानाइके’ हरूको बढोत्तरी हुँदै ‘अन्डरवल्र्ड’ सम्म पुग्ने बेलामा त्यही अवस्था आउँछ । त्यसैले राजनीतिलाई आफ्नो पक्षमा लाग्न प्रयोग गर्छ । हामीकहाँ अहिलेसम्मको अवस्था भने कुनै परिस्थितिमा पनि राजनीतिक व्यक्तिहरू बलियो हुनु हो । राजनीतिलाई बलिउडमा जस्तो गुन्डा नाइकेले चलाउँदैन बरु गुन्डा नाइकेलाई तिनले चलाउँछन् ।  

त्यही भएर हामीकहाँ पनि बेलाबेलामा ‘दबंग’ प्रहरीको अपेक्षा हुन्छ । यदाकदा निस्किन्छन् पनि र तिनले नायकत्व लिएको पनि देखिन्छ । फेरि तिनलाई खुम्च्याउने तŒव राजनीति हुन्छ । झन् हामीकहाँ तत्कालीन प्रधानन्यायाधीश सुशीला कार्कीलाई रातारात महाभियोग लगाएर कुर्सीबाट गलत्याइएको इतिहास पनि बनिसकेको छ । राजनीतिक व्यक्तिका अगाडि सबैले थर्किएर काम गर्नुपर्ने अवस्था समाजमा आउन थालेपछि तिनलाई ‘भिलेन’ बनाउने प्रक्रिया सिनेमा संसारमा सुरु हुन्छ । 

त्यो ‘रिल लाइफ’ (सिनेमा संसार) हो, तर ‘रियल लाइफ’ (वास्तविक संसार) भने त्यस्तो हुँदैन । समाजमा अनेकानेक ‘भिलेन’ को दबदबा रहिरहन्छ । लोकतान्त्रिक शासनको ७० वर्षे इतिहासमा भारतका सर्वसाधारण ज्यादै पिसिएका छन् । र, तिनले बेलाबेलामा बलिउड सिनेमा वा अन्य सिर्जनामार्फत विरोध प्रकट गर्छन् । 

हामीकहाँ पनि लोकतन्त्र तीन दशक पुग्न लाग्दैछ । यी वर्षमा हाम्रो समाजमा उदाएको राजनीतिक वर्ग भने चारैतिरबाट गाली खानेमध्येमा परेको छ । बिस्तारै हाम्रा सिनेमाहरूले हिजोको क्रान्तिकारी र समाजसेवी राजनीतिक छविका ठाउँमा लोभी, स्वार्थी र पैसामुखी अनुहारलाई उजागर गर्न थालेको छ । राजनीतिको वास्तविक उद्देश्य निम्न वर्गका व्यक्तिको जीवनमा उज्यालो ल्याउने हो । तर, त्यसमा हाम्रो राजनीति अक्षम साबित भइरहेको छ । 

खगेन्द्र लामिछाने लिखित तथा दीपेन्द्र के खनाल निर्मित पछिल्लो नेपाली सिनेमा ‘धनपति’ ले समाजको राजनीतिक वितृष्णाको त्यही पाटोलाई मुखरित गरेको अनुभव भएको छ । राजनीति बिस्तारै व्यवसाय बन्दै गएको छ । कुनै व्यापार व्यवसायबिनै दलका कार्यकर्ता र युवा नेताहरूले सुखद जीवन बिताइरहेका छन् । तर, राजनीतिले सर्वसाधारणको कठिन जीवनलाई सहज बनाउन सकेको छैन । 

हामीले छोटो कालखण्डमा धेरै उतारचढाव देखेका छौं । यो छोटो समयमा आएका राजनीतिक परिवर्तनले हाम्रो जीवन सुखमय होला भन्ने अपेक्षा पनि उत्तिकै थियो । तर, यी सबै सपना तुहिएका छन् । सर्वसाधारणका जीवनका कठिनाइ झनै विकराल भएका छन् । परिवर्तन सत्ताको भ¥याङ बनेको छ । र, त्यो परिवर्तन आएको राजनीति गर्नेहरूका निम्ति मात्र हो भन्ने जस्तो भान अहिले परिरहेको छ ।

२०४६ सालको जनआन्दोलनपछि आएका परिवर्तनबाट अपेक्षित प्रतिफल देशले पाउन सकेको छैन । सर्वसाधारण त पीडित भइहाले । त्यति मात्र होइन, सरकारमा रहने प्रत्येकजसो दल र व्यक्तिहरूको ध्यान कमिसनमा मात्र रहेको अनुभव पनि भइरहेको छ । वीर अस्पतालको सिटिस्क्यान मेसिन किन्नदेखि सडकको पिच गर्दासमेत कमिसन खाने चलन सुरु भइसकेको छ । अझ त्यसमा नेताका परिवार र नातागोता लागेको देखेर जग हाँसिरहेको छ । मानिसहरूले केही भनेका छैनन्, उनीहरू भने कसैले केही थाहा पाएको छैन झैं गरेर कमाइमा सक्रिय छन् । राजनीति मुलुकको सेवाका निम्ति भन्दा पनि व्यक्तिगत मेवाकै निम्ति हो भन्ने पक्का भइसकेको छ । 

मुलुकले १० वर्ष लामो सशस्त्र द्वन्द्वबाट गुज्रिनुप¥यो । शान्तिकालमा आएपछि पनि संक्रमणले नागरिकको जीवनमा कठिनाइ थपिरह्यो । द्वन्द्वकालमा आफ्ना परिवार सदस्य मारिएका व्यक्तिले न्याय पाउनु त कहाँ हो आफूमाथि अन्याय गर्नेहरूकै पक्षमा लागेर काम गर्नुपर्ने बाध्यात्मक अवस्था पनि देखियो । यो कटु यथार्थलाई धनपतिमार्फत देखाउने प्रयास भएको छ । 

हिजो जसले नाजायज चन्दा दिन अस्वीकार गरे ती मारिए । त्यो बेला जीवन जोगाउन महिनैपिच्छे लेबीरूपी ‘प्रिमियम’ बुझाउने वा एकमुष्ठ रकम दिनेहरूले जीवनदान पाए । मुक्तिनाथ अधिकारीजस्ता शिक्षक, गोपाल गिरीजस्ता नगर प्रमुखको ‘निर्दोष हत्या’ को पुष्टि हुन सकेको छैन । ‘पशुपति प्रसाद’ देखि ‘धनपति’ सम्म आइपुग्दा समाजको त्यही दमित पात्रमाथिको चित्रणले अब बलिउडमा भन्दा पनि कठोर कटाक्ष हुने गरी सिनेमा आउन थालेको सन्देश पनि दिएका छन् ।

धनपतिले राजनीतिबाट फर्केर पहिलेकै जीवनलाई सुचारु गरे पनि एउटा गम्भीर राजनीति सुरु गरिसकेको छ । धनपतिमा गाइएको गीत ‘सुख दुःख के हो सोध मलाई’ ले त्यही तहको संवेदना बोकेको छ, जुन इन्डियन ओसन ब्यान्डको ‘पिपली लाइभ’ मा प्रस्तुत गीतले बोकेको छ : 
सुखे नयना रुखी अखियाँ धुंदला धुंदला सपना 
आँशु भि नमकिन है प्यारे जो टपके सो चखना...

प्रकाशित: २५ असार २०७४ ०४:०९ आइतबार

खुशी 0 %
दुखी 0 %
अचम्मित 0 %
हास्यास्पद 0 %
क्रोधित 0 %
Download Nagarik App